Година спілкування «Вмій дружбою дорожити!»

Година спілкування «Вмій дружбою дорожити!»

     Мета:  Дати поняття справжньої безкорисливої дружби; ознайомити з правилами дружби, показати важливість істинних друзів в житті людини, показати, що людина не може жити одна, їй потрібні вірні друзі;
 навчати доброзичливості, прагненню розуміти один одного, учити розділяти радощі і печалі;
виховувати пошану до оточуючих, ввічливе звернення однокласників один до одного.

Хід виховної години

Вступне слово
- Добридень. Нашу зустріч я б хочу почати з казки. (Звучить музика, розказується казка.)
 Жила-була на землі дівчина на ім'я Любов. Сумно їй було жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до старого, сивого, сто річного чарівника: - Допоможи мені, дідусь, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все відпущене мені Богом життя. Подумав чарівник і сказав: - Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають і роса ще не просохне. Вранці, коли яскраво-червоне сонце освітило землю, прийшла Любов в назначене місце. Прийшла і бачить: стоять п'ять прекрасних дівчат, одна іншої красивіше. - Ось вибирай, - сказав чарівник. – одну звуть Радість, іншу – Доброта, третю – Краса, четверту – Печаль, п'яту –Дружба. - Вони всі прекрасні, - сказала Любов. – не знаю, кого і вибрати. - Твоя правда, – відповів чарівник, - вони всі добрі, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а може, і дружити будеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подружкою на все твоє життя. Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожної. Задумалася Любов.
 - А кого вибрали б ви? Чому? (Звучи музика і продовження казки):
Любов підійшла до дівчини на ім'я Дружба і протягнула їй руку.
- Чому Любов вибрала Дружбу? (Відповіді дітей).
- Яке прекрасне слово – “дружба”! (Вимовляєш його – і відразу згадуєш свого друга, з яким тобі цікаво грати в сніжки, читати нову книгу або поділитися секретом.
Учитель: - Наша класна година називається «Вмій дружбою дорожити». Чимало учнів нашого класу виявляють довіру друзям. Справді, разом із природними потребами (повітря, їжа, вода тощо) у кожної людини є ще одна життєва необхідність - бажання мати друзів. Недаремно в народі кажуть: «Людина без друга – як їжа без солі». З другом завжди цікаво, бо є спільні інтереси, йому можна довірити свої думки, поділитися переживаннями. Тому тема нашого уроку актуальна: поведемо мову про важливість дружби і вміння дружити, з’ясуємо, які умови є необхідними для дружніх стосунків, за що ми цінуємо своїх друзів
Звучить пісня про дружбу.

 Гра «Чарівний клубок».
 Діти стають у коло. Учитель дає комусь із них клубок з нитками. Той бере нитку за край і передає клубок другові (подрузі), який у свою чергу,тримаючись за нитку, передає клубок іншій дитині і т.д. Учитель. Діти, подивіться на це мереживо. Воно показує нам, як ми пов’язані в класі один з одним. Воно символізує дружбу між учнями нашого класу. А тепер торкніться ниточок. Відчуваєте, які вони на дотик? Діти. Вони м’які, ніжні, від них іде тепло. Учитель. Так. Саме такими є стосунки між друзями: теплі, ніжні
Пропонується подумати над питанням: «Що таке дружба?»

Виступи експертів, роздуми учнів.
 Круглий стіл  «З історії етики» (заздалегідь підготовлені учнівські повідомлення). У
читель. Давайте послухаємо, що означає мати справжнього друга в давні часи.
Учень 1. Дружбу як особливі людські взаємини високо цінували в усі часи. Ще у Стародавній Греції відомий філософ Платон підносив дружбу понад усі людські чесноти. За словами Сократа, спілкування між людьми без дружби втрачає всяку цінність.
Учень 2. З античних міфів відомо, що покровителями дружби вважаються герої Кастор і Полідевк (Діоскури), які були не тільки нерозлучними друзями, а й братами- близнюками. Їхні родинні зв'язки і дружні стосунки позначалися давньогрецьким словом «філія» — друг. Як бачимо, раніше це слово означало насамперед кровних родичів, своїх, а потім — близьких, соратників, партнерів. Так, у сучасній італійській мові слова «фільйо» і «філья» зберегли своє значення «син» та «донька». Існує також версія, що праслов'янське слово друг в індоєвропейській мові мало первісне значення міцний, надійний, вірний. А хіба друг не є таким? У сучасній українській мові слово друг містить оцінку взаємин людей, їхнє емоційне ставлення один до одного.
Учень 3. У всі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів вона перевірялася кров’ю. Дружба оформлялася спеціальним договором і клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали цю кров. Після цього вже ніщо не могло їх розлучити. В епоху середньовіччя дружба була втіленням шляхетності, вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу навіть вище кохання і сім'ї.
Учень 4. Наш народ споконвіку культивував лицарські традиції. Століттями на лицарських традиціях формувалась еліта нації, яка боролася за свободу і незалежність України. Товариство, дружба і братерство, народжені не спорідненням крові, а спорідненням думок, мети, справ – це велика сила. Дружба ушляхетнювала життя. Вона надзвичайно високо цінувалася в українській культурі. Оспівувалася дружба у багатьох творах української літератури, про неї писали Леся Українка, Г.Тютюнник, М.Вінграновський, І.Франко.
Учень 5. Другом називають того, на кого можна покластися в будь-якій ситуації, кому довіряють. Тому сучасні словники та підручники з етики дружбу визначають як близькі стосунки між людьми, основу яких становлять взаємна довіра, прив'язаність, спільність інтересів. (Учні затісують у словничок з етики.)
 Поняття «дружба» можна віднести до таких етичних характеристик, як любов, взаєморозуміння, готовність до самопожертви. Вчитель підводить підсумок і дає визначення поняттю «дружба». - В тлумачному словнику дається таке визначення, що таке дружба:
«Дружба – близькі відносини, засновані на взаємному довір'ї, прихильності, спільності інтересів».
Поясніть складники дружби.
 Робота в творчих групах.
Відомий давньогрецький мислитель Аристотель наголошував: «У кого є друзі, у того немає друга». Чому він так стверджував? Чи є відмінності між дружніми та приятельськими стосунками? Скільки в людини може бути справжніх друзів?
Робота над поняттям «справжній друг» .
- Учні, вам потрібно з'ясувати, яким повинен бути друг. На слайді подані слова; виберіть ті якості, якими повинен володіти друг. (Діти працюють в групах. На картках записані слова: скромність, доброзичливість, наполегливість, товариськість, чуйність, заздрість, егоїзм, байдужість, хвастощі, злість, готовність прийти на допомогу будь-якої хвилини.) - Які якості ви вибрали? Чому? - Чому залишили картки із словами «злість», «хвастощі», «байдужість», «егоїзм»?
Дуже багато написано і придумано прислів'їв про дружбу. Дружба – як стекло, розіб'єш – не складеш. Дружбою дорожи, забувати її не поспішай.
Ось ми з вами і пограємо в прислів'я. На дошці написана тільки половина прислів'я, ви повинні назвати іншу половину.
 Як ви думаєте, хто з ким може дружити?
 Можуть дружити між собою дівчата, хлопці, можуть дружити дівчата з хлопцями.
 Як дружать дівчата? Це якась особлива дружба? Дівчата, розкажіть, хто з вас має товаришку, друга серед однокласників?
Кажуть, що чоловіча дружба міцна, як граніт. Хлопці, хто з вас має друга у класі? Розкажіть, яка ваша дружба?
Чи може бути дружба між хлопцем і дівчиною?

Тест «Чи вмієш ти дружити»
1. Друг часто користується твоїми речами, але повертає їх неохоче. Цього разу він просить дорогу річ. Як ти вчиниш?
а) Даси йому;
б) скажеш, що в тебе її зараз немає;
 в) відмовиш і поясниш справжню причину.
2. Ти відчуваєш, що у твого друга невдовзі будуть великі неприємності. Як ти вчиниш?
а) Припиниш із ним стосунки;
б) вдаватимеш, що все гаразд;
 в) відверто поговориш із ним.
3. Чи вважаєш ти, що твій друг повинен:
а) завжди всім ділитися з тобою;
б) говорити тільки те, що тобі подобається;
в) залишати свої думки та проблеми при собі.
4. Друг носить одяг, який йому не личить. Тоді ти:
а) скажеш йому про це;
б) спробуєш пояснити, чому цей одяг не слід носити;
 в) промовчиш.
5. Ти вважаєш, що твій друг:
а) кращий ніж ти;
 б) ти маєш більше переваг;
 в) ви знаходитеся на одному рівні.

Підведення підсумків (рефлексія)
- Наш сьогоднішній урок про дружбу закінчений. Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння



Комментариев нет:

Отправить комментарий